Home sweet Home, Tijd om mij te helpen met enquetes invullen!

11 augustus 2014 - Nyeri, Kenia

Het is alweer 3 weken geleden dat we thuis gekomen zijn en eigenlijk lijkt het alsof ik al een paar maanden thuis ben. Nederland went snel.. Maar mijn mooie avontuur ben ik nog niet vergeten. Soms speelt de Annie film nog eventjes af in mijn hoofd vervolgd door een mooie natuurfilm. Maar eerst vertel ik nog over het laatste deel van onze terugreis, daar gaan we back to Holland!

We hadden 's nachts een vlucht vanaf Nairobi tot Istanbul en vervolgens van Istanbul naar Amsterdam.

's nachts in het vliegtuig heb ik nog wat proberen te slapen maar verder dan hazenslaapjes kwam ik niet. Het meest bijzondere vond ik toch wel dat we om half 4 's nacht wakker werden gemaakt voor een ontbijt!

Ik heb hiervoor vriendelijk bedankt, maar een paar helden van de groep gingen moedig aan de maaltijd.

Na een reis van meer dan 24 uur kwamen we aan op Schiphol. De vluchten verliep voorspoedig en hadden uiteindelijk een halfuurtje vertraging, dat was prima te overzien.

Bij de bagagebanden hebben we afscheid genomen van de groep en vervolgens zijn we de grote deuren van Schiphol door gegaan.

Daar waren we dan, mijn ouders en zus stonden al op me te wachten. Fijn dat iedereen erbij kon zijn. Na een aantal dikke knuffels en een kopje koffie zijn we richting huis gegaan.

Het leek eigenlijk alsof ik niet weg geweest ben en dat gevoel heb ik nu nog. Ondanks ik toch regelmatig terug denk aan die mooie reis. Ik ben maar vast begonnen aan mijn fotoboek maken. Dit is wel een hele klus, zoveel mooie momenten, zoveel mooie foto's en dat beschrijven in een boek... Ik ben er nog wel even zoet mee.

Helaas is in Nederland de tijdsdruk totaal anders dan in Kenia, Ik heb weer een drukke planning en mijn fotoboek moet nog even wachten voordat ik verder ga.

Inmiddels ben ik weer aan het werk, heb de sleutel van mijn eerste huisje gekregen en de trainingen zijn weer begonnen. Tja.... dat relaxte leven van Kenia had toch ook wel wat. Niet bedenken wat je morgen gaat doen of beter gezegd het volgende uur. Bij alles moeten denken het komt wel goed en dat kwam het dan ook.. ( vroeg of laat ) en vooral bijna geen verplichtingen.

Ik ben tegen sommige dingen anders gaan aan kijken en hoop dat ook dat ik de relaxte sfeer hier een beetje kan vast houden en beter word ik dingen loslaten en denken het komt wel goed. Dit is voor mij namelijk altijd erg moeilijk.

Je bent je bewuster van het leven daar en nu kan ik ook echt vergelijken wat waar is wat ze op tv zeggen en wat niet zo is. Met sommige mensen kan je hier eeuwige discussies over voeren maar ik denk dan maar wanneer je er bent geweest snap je pas echt wat ik bedoel.

Wanneer ik mijn fotoboek af heb kom hem gerust bekijken en dan vertel ik al mijn verhalen erbij.. dat is echt teveel om in een blog te beschrijven..

We gaan nu beginnen aan het na traject.

Hierbij wil ik jullie vragen om voor mij de enquête in te vullen.. er moeten er weer in totaal 100 ingevuld worden dus ik ook dat jullie mij willen helpen :-)

1. Tante Janny:
    12 augustus 2014