Nog 1,5 week

18 juni 2014 - Bergambacht, Nederland

Vera is net weer terug in Nederland, maar voor mij komt het steeds dichterbij.

Mijn grote avontuur in Kenia!

De afgelopen 10 weken heb ik Vera enorm gemist toen ze in Malawi zat, gelukkig is ze inmiddels heelhuids thuisgekomen. Dit betekent alleen wel dat ons avontuur samen nu heel dichtbij komt..

We hebben veel voorbereidingen gedaan en inmiddels is het zo goed als rond.

We hebben onze Engelse EHBO boekjes, met dank aan de buurvrouw! ook heeft ze voor materialen gezorgd. We maken nog wat copy's van de boekjes, daar kan Yvonne je alles over vertellen. Daarnaast mogen we van de organisatie een extra tas meenemen voor alle spullen, deze heb ik vanavond ook gehaald bij Loes.

Zoals je ziet is er al veel geregeld, in deze tas gaan niet alleen EHBO spullen mee maar ook een berg met knuffels ( leve de vacuümzakken ;-)).

De afgelopen weken heb ik me ook bezig gehouden met de Engelse taal spreken, voor sommige mensen heel makkelijk maar voor mij een ramp!

Gelukkig heeft mijn lerares me de afgelopen les wat moed ingepraat en verteld dat ik echt wel verstaanbaar ben en als ik niet op een woordje kom het goed kan omschrijven. Dat is dus mooi weer een vink van mijn to-do list ( deze is nogal lang).

Één dezer dagen ga ik een backpack krijgen die vol gestopt mag worden met mijn eigen spullen... wat per definitie al een rampe plan is aangezien ik altijd de neiging heb mijn volledige kledingkast mee te nemen. Het liefst voor elke dag 3 onderbroeken ( mama & Yvonne kunnen hier meer over vertellen ).

Daarnaast heb ik ook echt nuttige kleding aangeschaft, een soft shell jasje ( wind en waterdicht) en wandelschoenen.

De inentingen heb ik al in Maart gehaald, deet ( voor de muggen) heb ik ook. Nu alleen nog de kleine dingen aanschaffen zoals, shampoo en zonnebrand ( ook al is het daar winter en wat cadeautjes voor het gastoudergezin.

Jullie merken het al, mijn spanning is flink aan het stijgen...

Ik vlieg zondag 29 Juni om 12.00 heen. Ik heb de zenuwen al in mijn lijf, maar ook heel veel zin in dit grote avontuur voor mij! Gelukkig heb ik Vera die inmiddels contact heeft gemaakt met de Afrikaanse cultuur en mij zo nu en dan wat kan ondersteunen.

Jullie horen nog van mij voor dat ik echt voor 3 weken weg ben,

Liefs Karin en een beetje Vera :-)

1. Je zus:
    18 juni 2014
    Succes zussie en Veer met jullie laatste voorbereidingen! :-)
  2. Leijn:
    28 juni 2014
    Karin en Vera een goede vlucht morgen gewenst en veel plezier in Kenia